LEVERANDØRER

Frisørkurs

Nettbutikker

FRISØRJOBB.NO

L'Oréal verdensledende innenfor bærekraft ved CDP Europe Awards i Brussel

Under CDP Europe Awards i Brussel samles ledende beslutningstakere innenfor klima og økonomi for å kunngjøre hvordan 3000 store foretak over hele verden klarer seg i bærekraft- og klimaspørsmålene. De som klarer seg aller best havner på den prestisjefulle A-listen. I følge en pressemelding fra LOréal havnet de - som et av de eneste to selskap i verden - med A i alle tre kategoriene.

"Vi är hedrade att för andra året i rad, vara ett av endast två företag i världen som får en AAA-rating", säger Jean-Paul AGON, ordförande och VD för L'Oréal."Vi er hedret for andre året på rad, og vi er et av de eneste to selskapene i verden som får en AAA-rating", sier Jean-Paul Agon, konserndirektør for L'Oréal.

CDP er et internasjonalt samarbeidsprosjekt som har som mål å øke selskapers kunnskap om klimaforandringer. De deler hvert år ut poeng fra A til D ut i fra hvordan selskapet klarer seg innenfor de tre kategoriene klima, vann og skog. L'Oréals AAA-poeng bevise hvor stort engasjement de har for bærekraft, og fremskrittene de har gjort siden lanseringen av deres omfattende bærekraftsprogram "Sharing Beauty With All" 2013. Målet med programmet er å minske karbondioksidutslipp, forbedre vannhåndteringen, minimere avskogningen og jobbe for en ny holdbar økonomi. Programmet pågår frem til 2020, og er integrert i alle L'Oréals handlingsområdet. Alt fra produktenes design til distribusjon, inkludert produksjonsprosessen og innkjøp av ingredienser. 

Jean-Paul Agon, som er konserndirektør for L'Oréal, mottok CDP-prisen i Brussel.

"Vi er hedret for andre året på rad, og vi er et av de eneste to selskapene i verden som får en AAA-rating. Våre miljømessige og sosiale tiltak henger med oss i alt vi foretar oss og hvor enn vi arbeider. Jeg tror at selskaper er en viktig forkjemper for forandringskraft, som må binde seg til å bekjempe klimaforandringene sammen med byer og land. Selskaper og regjeringene har både et ansvar og en interesse for å handle når det kommer til klimaforandringer, og derfor må vi gjøre alt vi kan for å drive dette momentumet."

Les også: #Colorfulhair make-overs med L’Oréal Professionnel

L'Oréals 'Sharing Beauty With All'-program bygger på fire hovedpunkter:
1.
Hållbar innovation för att minska miljöpåverkan av våra produkter.
2. Hållbar produktion för att minska miljöpåverkan av fabriker och distributionscentraler.
3. Hållbar livsstil där vi gör det möjligt för alla L´Oréal konsumenter att fatta hållbara konsumtionsbeslut.
4. Utveckling av hållbarhet där vi utvecklas hållbart tillsammans med samhället i stort, våra leverantörer, kunder och våra medarbetare.

1. Bærekraftig innovasjon for å minske miljøpåvirkningen fra våre produkter.
2. Bærekraftig produksjon for å minske miljøpåvirkningen fra våre fabrikker og distribusjonssentraler.
3. Bærekraftig livsstil der vi gjør det mulig for alle L'Oréal konsumenter å ta bærekraftige forbrukerbeslutninger.
4. Bærekraftutvikling der vi utvikler bærekraft sammen med samfunnet i sin helhet, våre leverandører, kunder og medarbeidere.

Les mer om L’Oréals bærekraftsprogram ’Sharing Beauty With All’
En fullstendig oversikt over resultatene finner du på CDP:s hjemmeside.

Annonse

Nyeste produkter se flere produktnyheter

L'Oréal Professionnel presenterer Instant Highlights

L'Oréal Professionnel presenterer Instant Highlights

L’Oréal Professionnel kan nå stolt presentere deres nye Instant Highlights; deres første varme-boostede profesjonelle system for ekspress lightning.
Pulp Riot - Crazy Colors

Pulp Riot - Crazy Colors

Pulp Riot slipper løs kunstneren i deg og skaper fantastiske farger i alt fra myke pasteller til fargerike fyrverkeri som virkelig gjør kunden din synlig.
Wet Brush Flex fra Tendenz

Wet Brush Flex fra Tendenz

Wet Brush Flex fra Tendenz er en fleksibel og skånsom hårbørste som passer til føning av alle typer hår, inkludert extensions og parykk
Karbonkammer til afrohår

Karbonkammer til afrohår

Hercules Sägemann lanserer antistatiske karbonkammer for krøllete hår, som også er perfekte for å løfte håret og skape volum.
EIMI Mistify Me fra Wella Professionals

EIMI Mistify Me fra Wella Professionals

EIMI Mistify Me hårsprayer gir en perfekt finish igjen og igjen med sin lette, ultra-hurtigtørkende, unike formel, og er perfekt til styling på farten

Annonse

Nyeste show se flere frisørshow

L'Oréal Professionnel og Toni & Guy inviterede til 'London Fashion Week'

L'Oréal Professionnel og Toni & Guy inviterede til 'London Fashion Week'

Det var et brag af en aften, der blev afholdt på det famøse Tivoli Hotel, da L'Oréal Professionnel sammen med Toni & Guy inviterede til et farverigt show.
British Hairdressing Awards 2017

British Hairdressing Awards 2017

Over 1500 av Storbritannias største talenter innen frisørbransjen deltok på British Hairdressing Awards 2017 for å hylle landets mest kreative stylister.
Hair Collection feiret 30 år

Hair Collection feiret 30 år

Hair Collection feiret 30 år i bransjen med et fantastisk show, med hårvisning, foredrag og dans. Les mer og bli bedre kjent med Hair Collection her!
Fokus på skjegg i HeadBrands Creative Studio

Fokus på skjegg i HeadBrands Creative Studio

HeadBrands inviterte til workshop i sitt Creative Studio, og Igor Pavlovski Sule fra H2 Barber&Sons coachet om skjeggtrimming, barbering og herrefrisyrer
Trender opp av havet fra Sebastian Professional

Trender opp av havet fra Sebastian Professional

Sebastian Professional har hentet inspirasjon fra havet, og nylig viste de siste trend – krøller, bølger og wet look, og lanserte produktserien Twisted.

Annonse

Frisyrekolleksjoner se flere frisyrekolleksjoner

Annonse

Frisørportretter se flere frisørportretter

Marta Spizewska

Marta Spizewska

Reiser, glamorøse shows og utdannelse verden over. Hair Magazine stjal litt tid med Marta Spizewska, kreativ sjef for Wella i Norden.
Hanne Lee Grotle

Hanne Lee Grotle

Nylig åpnet hun Monarchy Studio i Bergen sammen med Morten Jensen. Helgen etter vant hun prisen Årets Frisør, Region 2. Hanne Lee Grotle har fullt skjema fremover, og vi har stilt prisvinneren et par spørsmål. Les mer her:

Annonse

Nyeste videoer se flere videoer

Pulp Riot - Paint by numbers

Pulp Riot - Paint by numbers

Pulp Riot har eksplodert på sosiale medier og på veldig kort tid fått over en halv million tilhengere på Instagram. Sjekk ut hvorfor her!
Björn Axén - How to get the look - Romantisk oppsetning

Björn Axén - How to get the look - Romantisk oppsetning

Björn Axén viser deg hvordan du kan lage elegante frisyrer på deg selv eller dine kunder. Se videoen og lær hvordan du lager denne romantiske oppsetningen!
Hair Magazine deltok på Salon International 2017

Hair Magazine deltok på Salon International 2017

Hair Magazine var på plass ved dette års Salon International. Se en liten video fra messen her.
Trevor Sorbie på Salon International 2017

Trevor Sorbie på Salon International 2017

Fantastiske Trevor Sorbie kommer til årets Salon International. Få en teaser på hva dere kan forvente av showet hans i videoen her.
Björn Axén - How to get the look - Krøller med krølltang

Björn Axén - How to get the look - Krøller med krølltang

La deg inspirere av Björn Axéns seneste "How to get the look" video. Her viser de deg hvordan man kan lage perfekte klassiske krøller, ypperlige til sommerferstene!