LEVERANDØRER

Frisørkurs

Nettbutikker

FRISØRJOBB.NO

Få en mer lukseriøs salong - de små tingene kan gjøre en stor forskjell

Frisørbransjen som vi kjenner er i endring, konkurransen blir større og hardere og markedet utvides. Nå gjelder det å skille seg ut! Spørsmålet er hvordan man skal gjøre det? Hva er det de mest suksessfulle salongene har gjort, og hva er det som lokker kundene til salongen?

The Thief spa - Luksus silkeputetrekk
The Thief Spa har valgt å selge de populære produktene fra Branché.

Det finnes uendelige artikler om mersalg, detaljhandel og hvordan den beste salongen skal se ut. Et effektivt og brukervennlig bookingsystem, en pen og oversiktlig hjemmeside, lyse og romslige lokaler – og selvfølgelig god service og høy kvalitet på arbeidet. Dette er viktige faktorer som gjør at kunden kommer akkurat til din salong, og noe som har løftet bransjens profesjonalitet. Men det er ikke sikkert at det er nok på dagens harde konkurransemarked. Vi ser at tilbudet av produkter som selges i salonger utvides, noe som bidrar til at det er kommet nye området å konkurrere på utover de nevnte faktorene – og her er noen salonger ekstremt gode. Flere og flere salonger er i dag bevisste på de små tingene virkelig kan gjøre en stor forskjell.

I denne artikkelen vil vi i samarbeid med Lovelyskin gi deg som salongeier noen tips til nye og utradisjonelle produkter som kan være med å gjøre salongen mer eksklusiv og konkurransedyktig på nye områder.

Lovelyskin er distributør for merkevarene: beautyblender®, Branché Beautysleep, invisibobble®, MakeUp Eraser og The Konjac Sponge Company. Fem fantastiske, revolusjonerende og høyt presseomtalte produkter som har funnet sin vei inn i norske frisørsalonger. 

Vi stilte daglig leder i Lovelyskin, Trude Hansson Gården noen spørsmål om hvorfor akkurat disse produktene skal selges i frisørsalonger. Les hva hun svarte, les anmeldelser fra fornøyde salongeiere og forbrugere, og se bilder av hvordan de utstilles i salonger nedenfor.



Hvorfor skal disse produktene selges i frisørsalonger?
Dette er helt klart mersalgsprodukter, som er i direkte relasjon til hår og/eller skjønnhet

Hva er fordelene med det?
Produktene er de beste i sitt segment på markedet, og krever liten tid for ansatte i salong å selge.

Hvordan vil det hjelpe salongen?
Det gir salongen inntekt utover klipp, farging, styling mm. Mindre tid, mer fortjeneste som legger seg rett på bunnlinjen.

Hvilke inntrykk får kundene av salongen?
Trendsetter, innovativ, totalleverandør, eksklusiv.

Hvordan skal man som selger gå frem for å gjøre salg, hvorfor skal man kjøpe akkurat disse produktene?
Noen salonger tilbyr totalstyling med hår og makeup. Da kan salongen bruke produktene de selv selger i salong når de legger makeup (eks. beautyblender) eller styler/setter opp hår (eks. invisibobble). Akkurat på samme måte som salongen selger kurer og pleieprodukter til håret, kan silkeputetrekket anbefales til kunden. Det er kanskje det enkleste skjønnhetsproduktet til hud og hår, og det krever ikke mer arbeid fra kunden enn å bytte det harde og absorberende bomullstrekket til et silkeputetrekk. Kunden vil med dette pleie hår og hud hver natt mens de sover. Da er det fint for salongen at de selger silkeputetrekket med markedets mest eksklusive kvalitet!

Hvilke salonger i Norge tilbyr i dag produkter fra Lovelyskin?
Vi selger til både frisørsalonger og skjønnhetssalonger i Norge. For å nevne noen: Gevir, Placebo, Beths Beauty, The Well, Jan Thomas Studio, Fab.lounge m.fl


Branché Beautysleep

Branché silkeputetrekk - Luksus

Branché Beauty Sleep er silkeputevar og sovemasker av luksuskvalitet, laget av 100% premium Mulberry silkefibre som er vevd med ”state of the art” vevemetode. Branché er kjent som Rolls Royce ́n innen silkeputevar og Hollywood stjernenes ”best kept beauty secret”. Den eksklusive silken fra Branché inneholder 18 aminosyrer, akkurat det samme som huden og håret, og vil derfor gi pleie og stimulere fornyelsesprosessen natten gjennom. Silke opprettholder naturlig fuktighetsbalansen i huden og håret, og er ekstra skånsom mot hyper sensitiv hud. Silkens glatte overflate vil forebygge rynker i ansiktet, da huden ikke vil møte motstand og bli liggende i folder som ved for eksempel bomullstoff som kan være både hardt og absorberende. Den glatte og eksklusive silken til Branché vil forebygge unødvendige hårtap og gjøre håret glattere og blankere. Håret blir nærmest fri for floker og frizz, i tillegg til at frisyren holder seg mye lenger.

Branché har blitt en stor Hollywood-favoritt og noen påstår at sovemaskene er grunnen til at Hollywood-stjernene ser så uthvilte ut, og får fantastisk omtale fra store kjendiser som Kate Winslet og Reese Witherspoon som velger å bruke putetrekk av sateng eller silke som sørger for at de våkner opp frisk og vakker. Også de kongelige hiver seg over denne skjønnhetsbølgen. Klikk.no skriver i februar 2015 at makeupartisten til Kate Middleton nylig fortalte til Style Magazine at å sove med sengetøy av silke var et av de beste skjønnhetstriksene, og kan varmest anbefale den luksuriøse silke-serien fra Branchè. (Klikk.no, Februar 2015)

Branché silkeputetrekk - Luksus hos Gevir
Gevir på Grünerløkka er en av salongkjedene som har valgt å ta inn Branché 
Charmeuse som en del av sitt sortiment.

Branché hos Lovely Skin - Luksus silkeputetrekk

Branché Charmeuse kommer i en vakker og fristende innpakkning. 

Også i bladet Familien skriver en fornøyd leser: ”Jeg har falt fullstendig for de nydelige silkeputevarene fra Branché Charmeuse. Silke er temperaturregulerende, og er derfor perfekt for både kalde og varme netter” – Åses lune hjørne ( Familien, nr4, 2015)

Skjønnhetsredaktøren i Costume, Hélène Andersen er også fan av produktene og er en av dem som alltid har med seg silkemasken fra Branché med seg i sminkepungen når hun er ute og reiser. (Costume.no, Februar 2015)

invisibobble®

Invisibobble - Usynlige hårstrikker hos Lovely Skininvisibobble® er en skånsom hårstrikk som holder håret på plass med et godt grep uten å etterlate merker. Strikkene er hygieniske, vannfaste og gir mer volum til hestehalen din. De egner seg godt til både hverdags, fest og trening og har vært å se på kjendiser som Sarah Ferguson og Candice Swanepoel. invisibobble kommer i mange forskjellige freshe farger, alt fra kule neonfarger og pasteller til klassiske nøytrale farger. invisibobble kommer i tre forskjellige størrelser; nano, original og power.

Invisibobble - Usynlige hårstrikker hos Lovely Skin
invisibobble i freshe farger kommer med egne displayer til salong. Et lettsolgt mersalgsprodukt, da dette er et produkt kunden bare plukker med seg.

Les også: Pink Heroes fra Invisibobble 

Invisibobble - Usynlige hårstrikker hos Lovely Skin - Kunde i salong
Her sees bruk av invisibobble på kunde. Det er kun brukt 1 stk - ingen lakkspenner.

Invisibobble - Usynlige hårstrikker hos Lovely Skin - Mersalg
Det er viktig å tenke på hvordan produktene utstilles i salongen, både med tanke på farge, antall og hvor i salongen de befinner seg. Denne fargekombinasjonen er behagelig, og passer stilen i salongen.  

The Konjac Sponge Company

The Konjac Sponge Company er 100% naturlig rensesvamper til ansikt og kropp. Rensesvampene er laget av 100% naturlig Konjac fiber – et revolusjonerende vegetabilsk fiber fra roten av Amorphophallus Konjac planten. Konjac planten har vært brukt av japanerne i over 1500 år pga dens helsebringende egenskaper og har siden det 6. århundre vært brukt til medisinske formål. Svampen etterlater huden ekstremt ren og oppfrisket - helt naturlig. Ingen behov for ekstra rensemidler eller såper med mindre du virkelig ønsker. Svampene fra The Konjac Sponge Company er fremstilt kun fra naturlige ingredienser. Ingen fargestoffer, ingen kunstige tilsetningsstoffer, ingen parabener. Kun rene, nedbrytbare plantefibre med naturlige vitaminer og mineraler, fransk leire og bambus kull. De orginale og prisvinnende rensesvampene fra The Konjac Sponge Company er sertifisert Vegan og er ikke testet på dyr! Alle produktene har bestått de strengeste tester på hygiene og renhet fra EU.

 

Agnes Guldbrandsen, gründer og eier av Gevir og Gevir EGER forteller om sin erfaring med The Konjac Sponge på bloggen hennes, som kan leses her. Hun forteller blant annet at denne lille, myke svampen, er det mest effektive og enkleste hudpleieproduktet hun har vært borti.

”Etter å ha kun brukt den i to uker, fikk huden min en ny, frisk glød og var supersoft” – (Costume.no, Agnes Gulbrandsen, Februar 2015)

Kamille skriver i januar 2015 at den natulige konjac-svampen er en av de beste skjønnhetsredskapene de har prøvd, fordi den renser og eksfolierer huden mildt, uten å gjøre den tørr. (Kamille, januar 2015)

Beautyblender®

beautyblender® er markedets bestselgende makeup værktøy og 7 x vinner av Allure Best Beauty Award. Foretrukket av makeupartister verden over. Det er en elipseformet make up svamp utviklet av en av Hollywoods fremste make up artister. Svampen egner seg godt til sminke i både flytende, krem og pudderform og gir et perfekt resultat uten skjolder. Når du skal påføre sminke fuktes svampen og størrelsen dobles samtidig som den blir veldig myk. beautyblender® er hypoallergenisk, uten lateks og kan være i 3-4 måneder med riktig behandling.


Her sees den pene og fargerike innpakkingen av beautyblender® som kan fange kundens interesse.

MakeUp Eraser

MakeUp Eraser™ er en klut som fjerner ALL makeup KUN med vann! Den fjerner vannfast makeup og mascara, inneholder ingen kjemikalier og er laget av 100% polyester. Hemmeligheten bak kluten er dens veveteknikk og supertynne fibre som suger til seg sminken. Den er samtidig meget skånsom mot huden, og mild mot øynene. Den vaskes enkelt i maskinen, uten bruk av noe spesialvaskemiddel. Effektivt, bæredyktig og passer perfekt til bruk på reise! Denne revolusjonerende sminkefjerneren vil vekke interesse i salongen, fordi det er et nytt og spennende produkt man ikke får kjøpt alle steder, og hvor enkelt er det ikke å selge noe så genialt? Kundene vil komme sigende inn døren...

Les også: Selg produkter - og gjør det riktig!

Alle produktene distribueres av Lovelyskin i Norge, og du kan lese mer og se det store utvalget av deres produkter på lovelyskin.no

VIRKSOMHETENS VISITTKORT

Annonse

Nyeste produkter se flere produktnyheter

ghd Pink Limited Edition

ghd Pink Limited Edition

ghd og Lulu Guiness står sammen i kampen mot brystkreft, og introduserer nå Pink Limited Edition. For hvert solgte produkt doneres det til Rosa sløyfe.
ghd Oval dressing brush

ghd Oval dressing brush

ghd Oval dressing brush er en klassisk hårbørsten med nylonhår som er ideell for den siste finish på enhver frisyre for å tilføre glans og pleie.
Roll-Ka er den nye skånsomme kammen fra Hercules Sägemann

Roll-Ka er den nye skånsomme kammen fra Hercules Sägemann

Roll-Ka fra Hercules Sägemann er en kam med en roller som gjør den skånsom, forenkler kamming samt gjør at den passer ulike typer av produktpåføring.
The Wet Detangler - siste nytt hos Tangle Teezer

The Wet Detangler - siste nytt hos Tangle Teezer

Den nye børste fra Tangle Teezer er spesielt designet til å fleksibelt gre håret ut når det er vått og floket uten å skade håret. Kommer i fire farger.
Caring Body Wash fra Nõberu of Sweden

Caring Body Wash fra Nõberu of Sweden

Nõberu of Swedens nye Caring Body Wash rengjør effektivt, har en behagelig duft og inneholder naturlie oljer som fukter huden. Finnes i tre dufter.

Nyeste show se flere frisørshow

Innvielse av Davines Village og WWHT i Parma

Innvielse av Davines Village og WWHT i Parma

I løpet av de tre dagene i Parma ble frisørene invitert til en helhetsopplevelse med massevis av hår, bærekraft og finalen i Davines World Style Contest.
Guy Tang demonstrerte fargeteknikker i Oslo

Guy Tang demonstrerte fargeteknikker i Oslo

Guy Tang samlet over 250 engasjerte gjester på Konserthuset i Oslo. De fremmøtte ofret solskinn for fargeteknikker, og fikk se et inspirerende show.
Kevin Murphy - en trendy miljøkjempe

Kevin Murphy - en trendy miljøkjempe

Kevin Murphy og teamet jobber backstage på de største moteukene og driver KEVIN.MURPHY. Vi traff Kevin på Top Hair, der han var et av høydepunktene.
Hair Magazine besøkte Cosmoprof i Bologna

Hair Magazine besøkte Cosmoprof i Bologna

Etter 50 år har Cosmoprof vokst til å bli et av verdens største arrangement i den profesjonelle skjønnhetsbransjen. Les alt om messen her!
Sesongens trender med Wella Nordic Creative Team

Sesongens trender med Wella Nordic Creative Team

Det var ikke en tom stol i rommet da Hair Magazine ble invitert til en trendvisning med Wella Professionals.

Annonse

Frisyrekolleksjoner se flere frisyrekolleksjoner

Frisørportretter se flere frisørportretter

Jan Thomas

Jan Thomas

Jan Thomas er frisør, stylist, forfatter og gründer, med brands som Jan Thomas Studio og Cosmetics. Bli kjent med en av Norges mest kjente frisører her!
Trine Celine (Q&A)

Trine Celine (Q&A)

Trine Celine fra Spaghetti Frisør er én av fire som var nominerte til Årets Lærling 2017. Ungjenta svarer på spørsmål om bransjen, lærlingstiden og litt mer privat. Les intervjuet her!

Nyeste videoer se flere videoer

Björn Axén - How to get the look - Blow out brushes

Björn Axén - How to get the look - Blow out brushes

Få inspirasjon til blow out brushes med denne video fra Björn Axén. Her får du innblikk i styling av fire modeller med forskjellig hårlengde og stil.
Har du sett den nye glittertrend?

Har du sett den nye glittertrend?

Gå all-in på glitter og gjør det til en del av din helhetslook ved å bruke det i håret. Du kan gjøre hele håret glitrendeeller velge ut enkelte deler.
Björn Axén - How to get the look - Bohemiske flette

Björn Axén - How to get the look - Bohemiske flette

Følg med i videoen der Sofia Geideby viser hvordan man lager en enkel, fin og sommerlig frisyre med fletter!
Stylisten Ashley Weston: Herrefrisyrene som kvinner elsker

Stylisten Ashley Weston: Herrefrisyrene som kvinner elsker

Stylisten Ashley Weston presenterer fem ulike herrefrisyrer som kvinner elsker. Vi kan avsløre at både David Beckham, Brad Pitt og George Clooney er med.
De første hårfønerne i salongene

De første hårfønerne i salongene

Det har skjedd mye med utstyret i frisørsalongene siden de første tørkehjelmene på 1920-tallet flyttet inn og ble en fast bestanddel i salongens inventar. I denne videoen kan du se hvordan de så ut den gang.