LEVERANDØRER

Frisørkurs

Nettbutikker

FRISØRJOBB.NO

Skreddersydd opplæringsprogram for frisøransatte!

"Plutselig en dag ringer Kjell Roger Hanse fra Aktiv Data og spør om hva i all verden det er
som har skjedd med tallene våre."


15 minutter fra indre by i Oslo, finner vi Studio Classic; en salong bestående av 6 ansatte
som sammen har en trofast kundeportefølje i Jar, Bærum. Det er ikke bare lyse lokaler,
nytt inventar og serviceinnstilte ansatte som gjør at kundene kommer - igjen og igjen.
De er nemlig en av svært få salonger som har innført et skreddersydd opplæringsprogram
for de ansatte. Historien bak dette prosjektet startet ved mangelen på rikritg verktøy som
frisørleder. For at man som salong skal kunne prestere godt sammen, må hver frisør skinne
- også for seg selv. Arild forteller at opplæringsprogrammet har gitt han muligheten til å gi
tilbakemelding til sine medarbeidere på en helt ny måte - og det virker!

Det startet med en helt spesiell analytisk konsulent som ble leid inn eksternt. Investeringen
har resultert i helt riktige og nødvendige parametre å fokusere på. Etter testperiode, og
kryss-undersøkelser forsikret salongens ledere at det var riktig vurderingskriterier de ansatte ble stilt ovenfor. Prosjektet gikk for alvor i gang oktober 2015, og har altså løpt i akkurat 1 år nå.
Siden den gang har frisørene gått all-in og med stort pågangsmot har det gitt ekstremt gode
resultater. Det startet med de små forskjellene - som viste forbedring. Forbedringen ga mersmak  - og i dag er alle kommet bedre ut av det.

I hvor stor grad man som enkeltansatt kommer ut av det, avhenger av prioritetsgraden hos
hver enkelt. Noen har lagt noe mer arbeid i det enn andre, og det handler også om evne til
å tilpasse seg rådene og tilbakemeldingene om er gitt.
-Arild, Studio Classic

Programmet innebærer at frisørene stilles ovenfor helt nye utfordringer og lærer utrolig
mye om seg selv som utøver - egen produksjonsevne og verdien av arbeidsprosessene vi følger.

Resultatene av dette programmet har en ekstremt godeffekt, og to frisører har økt omsetningene med henholdsvis 220.000 og nesten 300.000 kroner! Dette har de valgt å prioritere, nettopp
fordi de verdsetter god lønnsomhet for frisører. Det legges ikke skjul på at lønnen er adskillelig
høyere i år enn på tilsvarende tidspunkt i fjor. Det er likevel et resultat av hardt arbeid og
målrettet fokus. Allerede 2 måneder før årsresultatet skal avsluttes, har salongen passert fjorårets omsetning. Det er også verdt å nevne at prosjektet såvidt har startet, og at Studio Classic har 3 trinn igjen på "stigen".

Lønnspotensialet er blitt noe helt annet enn gjenommsnittet ellers i frisørnorge.

Aktiv Data som er kjent leverandør av IT-systemer i bransjen har aktiv back-up av filer, data og
bransjetall fra frisørsalonger i hele Norge. Etter få måneder med prosjektet fikk daglig leder, Arild,
et oppkald fra Kjell Roger Hnasen inne hos Aktiv Data som lurte på hva i all verden de holdt på
med inne i salongen. Studio Classic gikk fra å være en gjennomsnittlig OK salong hva omsetning per frisør per time angår, til å ha flere frisører inne blant de med aller høyest omsetning per time. Dette var ikke et resultat av oppjusterte priser, men heller en bekreftelse på at det virket ! - det virket virkelig.

Videre forteller Arild at det ligger ekstremt mange timer arbeid bak oppbyggingen av systemet.
Derfor er det ekstra gøy å se at resultatene kommer. "Helt vannvittig" , som har sier det selv.

Hos Studio Classic ønskes ambisiøse frisører alltid velkommen. De elsker bransjen - og de mener at alle som gjør det samme skal ha muligheten til å utvikle god lønnsomhet, samt personlig utvikling - som frisør og menneske. Akkurat nå ansetter de frisør til sitt studio!

I tillegg til dette, har vi i Studio Classic selvfølgelig også utrolig godt miljø med kolleger som
verdsetter trivsel. Gunstige arbeidstider og et høyt tempo med fremadretett fokus. Bli med på
utvidelsen fremover - og oppover!

Sjekk ut stillingsannonsen HER

Annonse

Nyeste produkter se flere produktnyheter

Ny startpakke til salongen fra Pickedout Concept

Ny startpakke til salongen fra Pickedout Concept

Produktene inngår i en aktuell startpakke fra Pickedout. Startpakken og sortimentet varierer etter sesong og etterspørsel.
Velkommen til Cutrins nye fargeverden - Aurora

Velkommen til Cutrins nye fargeverden - Aurora

Cutrin Norge er stolte av å lansere sin nye stolthet AURORA, som består av et komplett fargehus av permanente farger.
Special 1 - Hair & Bodyshampo fra Cutrin

Special 1 - Hair & Bodyshampo fra Cutrin

Cutrin lanserer en ny spennende sulfatfri shampo som er rensende, pleiende og som tilfører fuktighet til hud og hår. Den kan kjøper for 129,- og kommer på 250 ml flasker.
ghd presenterer gold styler

ghd presenterer gold styler

ghd presenterer den nye ghd gold®, den profesjonelle styleren som gir et rettere, glattere og sunnere hår, med teknologi som sikrer den ultimate prestasjon.
TIGI SMOOTH MOVER – nå hos HeadBrands

TIGI SMOOTH MOVER – nå hos HeadBrands

TIGIs nye Smooth Mover er en luksuriøs barberingskrem med olier som hjelper barberbladets bevegelse for en smidigere barbering uten å irritere huden.

Annonse

Nyeste show se flere frisørshow

CPHFW18 - Cim Mahony Studio stylet hår til Cecilie Bahnsen

CPHFW18 - Cim Mahony Studio stylet hår til Cecilie Bahnsen

Cim Mahony Studio, sammen med L'Oréal Professionnel, stylet naturlig og ungdommeligt hår til Cecilie Bahnsens visning på Copenhagen Fashion Week.
Trendrapport fra Oslo Runway 2018

Trendrapport fra Oslo Runway 2018

Oslo Runway 2018 viste romantiske krøller, naturlig fall, oppsatt hår i knuter. Kreativiteten kom tydeligst frem gjennom fletter, dyser og vifter.
Sebastian Professional x Designers Remix AW18

Sebastian Professional x Designers Remix AW18

Årets mest trendy uker er i gang! Hair Magazine var på plass når Sebastian Professional stylet hår til Designers Remix's AW18-visning under Copenhagen Fashion Week.
L'Oréal Professionnel lanserte naturlige nyheter i Paris

L'Oréal Professionnel lanserte naturlige nyheter i Paris

Stilikoner, Instagramvennlige drinker og innovative lanseringer stod på agendaen når L'Oréal Professionnel inviterte til presseevent på den trendy klubben Les Bains i Paris.
Bli med Goldwell og KMS til Global Zoom 2018 i Toronto!

Bli med Goldwell og KMS til Global Zoom 2018 i Toronto!

Bli med Goldwell og KMS til Global Zoom '18 i Toronto i Canada! Opplev Color Zoom Live Challenge, Business Sessions, The Gala Show og Global Zoom festene.

Annonse

Frisyrekolleksjoner se flere frisyrekolleksjoner

Annonse

Frisørportretter se flere frisørportretter

Marta Spizewska

Marta Spizewska

Reiser, glamorøse shows og utdannelse verden over. Hair Magazine stjal litt tid med Marta Spizewska, kreativ sjef for Wella i Norden.
Vi Van Vu (Q&A)

Vi Van Vu (Q&A)

Navnet blir større og større innenfor bransjen, og snart konkurrerer hun internasjonalt i Stockholm. VI har stilt Color Zoom-vinner Vi Van Vu 15 spørsmål. Les alle svarene her!

Annonse

Nyeste videoer se flere videoer

De første hårfønerne i salongene

De første hårfønerne i salongene

Det har skjedd mye med utstyret i frisørsalongene siden de første tørkehjelmene på 1920-tallet flyttet inn og ble en fast bestanddel i salongens inventar. I denne videoen kan du se hvordan de så ut den gang.
Björn Axén - How to get the look - Pink waves

Björn Axén - How to get the look - Pink waves

Björn Axén viser lekre festfrisyrer, hvor du kan lære og lage elegante frisyrer på deg eller dine kunder. Se hvordan du lager disse 30-tallsinspirerte bølgene!
Pulp Riot - Paint by numbers

Pulp Riot - Paint by numbers

Pulp Riot har eksplodert på sosiale medier og på veldig kort tid fått over en halv million tilhengere på Instagram. Sjekk ut hvorfor her!
Björn Axén - How to get the look - Romantisk oppsetning

Björn Axén - How to get the look - Romantisk oppsetning

Björn Axén viser deg hvordan du kan lage elegante frisyrer på deg selv eller dine kunder. Se videoen og lær hvordan du lager denne romantiske oppsetningen!
Hair Magazine deltok på Salon International 2017

Hair Magazine deltok på Salon International 2017

Hair Magazine var på plass ved dette års Salon International. Se en liten video fra messen her.