LEVERANDØRER

Frisørkurs

Nettbutikker

FRISØRJOBB.NO

Skreddersydd opplæringsprogram for frisøransatte!

"Plutselig en dag ringer Kjell Roger Hanse fra Aktiv Data og spør om hva i all verden det er
som har skjedd med tallene våre."


15 minutter fra indre by i Oslo, finner vi Studio Classic; en salong bestående av 6 ansatte
som sammen har en trofast kundeportefølje i Jar, Bærum. Det er ikke bare lyse lokaler,
nytt inventar og serviceinnstilte ansatte som gjør at kundene kommer - igjen og igjen.
De er nemlig en av svært få salonger som har innført et skreddersydd opplæringsprogram
for de ansatte. Historien bak dette prosjektet startet ved mangelen på rikritg verktøy som
frisørleder. For at man som salong skal kunne prestere godt sammen, må hver frisør skinne
- også for seg selv. Arild forteller at opplæringsprogrammet har gitt han muligheten til å gi
tilbakemelding til sine medarbeidere på en helt ny måte - og det virker!

Det startet med en helt spesiell analytisk konsulent som ble leid inn eksternt. Investeringen
har resultert i helt riktige og nødvendige parametre å fokusere på. Etter testperiode, og
kryss-undersøkelser forsikret salongens ledere at det var riktig vurderingskriterier de ansatte ble stilt ovenfor. Prosjektet gikk for alvor i gang oktober 2015, og har altså løpt i akkurat 1 år nå.
Siden den gang har frisørene gått all-in og med stort pågangsmot har det gitt ekstremt gode
resultater. Det startet med de små forskjellene - som viste forbedring. Forbedringen ga mersmak  - og i dag er alle kommet bedre ut av det.

I hvor stor grad man som enkeltansatt kommer ut av det, avhenger av prioritetsgraden hos
hver enkelt. Noen har lagt noe mer arbeid i det enn andre, og det handler også om evne til
å tilpasse seg rådene og tilbakemeldingene om er gitt.
-Arild, Studio Classic

Programmet innebærer at frisørene stilles ovenfor helt nye utfordringer og lærer utrolig
mye om seg selv som utøver - egen produksjonsevne og verdien av arbeidsprosessene vi følger.

Resultatene av dette programmet har en ekstremt godeffekt, og to frisører har økt omsetningene med henholdsvis 220.000 og nesten 300.000 kroner! Dette har de valgt å prioritere, nettopp
fordi de verdsetter god lønnsomhet for frisører. Det legges ikke skjul på at lønnen er adskillelig
høyere i år enn på tilsvarende tidspunkt i fjor. Det er likevel et resultat av hardt arbeid og
målrettet fokus. Allerede 2 måneder før årsresultatet skal avsluttes, har salongen passert fjorårets omsetning. Det er også verdt å nevne at prosjektet såvidt har startet, og at Studio Classic har 3 trinn igjen på "stigen".

Lønnspotensialet er blitt noe helt annet enn gjenommsnittet ellers i frisørnorge.

Aktiv Data som er kjent leverandør av IT-systemer i bransjen har aktiv back-up av filer, data og
bransjetall fra frisørsalonger i hele Norge. Etter få måneder med prosjektet fikk daglig leder, Arild,
et oppkald fra Kjell Roger Hnasen inne hos Aktiv Data som lurte på hva i all verden de holdt på
med inne i salongen. Studio Classic gikk fra å være en gjennomsnittlig OK salong hva omsetning per frisør per time angår, til å ha flere frisører inne blant de med aller høyest omsetning per time. Dette var ikke et resultat av oppjusterte priser, men heller en bekreftelse på at det virket ! - det virket virkelig.

Videre forteller Arild at det ligger ekstremt mange timer arbeid bak oppbyggingen av systemet.
Derfor er det ekstra gøy å se at resultatene kommer. "Helt vannvittig" , som har sier det selv.

Hos Studio Classic ønskes ambisiøse frisører alltid velkommen. De elsker bransjen - og de mener at alle som gjør det samme skal ha muligheten til å utvikle god lønnsomhet, samt personlig utvikling - som frisør og menneske. Akkurat nå ansetter de frisør til sitt studio!

I tillegg til dette, har vi i Studio Classic selvfølgelig også utrolig godt miljø med kolleger som
verdsetter trivsel. Gunstige arbeidstider og et høyt tempo med fremadretett fokus. Bli med på
utvidelsen fremover - og oppover!

Sjekk ut stillingsannonsen HER

Annonse

Nyeste produkter se flere produktnyheter

Nyhet fra L'Oréal Professionnel: Source Essentielle

Nyhet fra L'Oréal Professionnel: Source Essentielle

L'Oréal Professionnel lanserer Source Essentielle; en vegansk, komplett hårpleieserie inspirert av naturen, med 80-100% naturlige ingredienser.
L'Oréal Professionnel presenterer Botanēa - 100% naturlig hårfarge

L'Oréal Professionnel presenterer Botanēa - 100% naturlig hårfarge

Med Botanēa kan du skape skreddersydd hårfarge med tre urteingredienser, Henna, Indigo og Cassia.100% urtebasert hårfarge med profesjonelle resultater
SOLAR fra System Professional - beskytt håret mot solen

SOLAR fra System Professional - beskytt håret mot solen

Om sommeren blir hår og hud utsatt for skadelige UV-stråler. Derfor lanserer Wella Professionals nå System Professional SOLAR, som beskytter mot dette.
Muoto Soft Molding Paste og Strong Sculpting Wax

Muoto Soft Molding Paste og Strong Sculpting Wax

Muoto stylingvoks fra Cutrin. Soft Molding Paste gir struktur, glans og fleksibelt hold. Strong Sculpting Wax gir sterkt hold, tekstur og matt finish.
Neuro™ Liquid - intelligent styling fra Paul Mitchell

Neuro™ Liquid - intelligent styling fra Paul Mitchell

Fra glamorøse krøller til de mest sofistikerte frisyrer, varmeverktøy er hemmeligheten bak enhver styling rutine. Neuto Liquid er det du trenger!

Annonse

Nyeste show se flere frisørshow

Innvielse av Davines Village og WWHT i Parma

Innvielse av Davines Village og WWHT i Parma

I løpet av de tre dagene i Parma ble frisørene invitert til en helhetsopplevelse med massevis av hår, bærekraft og finalen i Davines World Style Contest.
Guy Tang demonstrerte fargeteknikker i Oslo

Guy Tang demonstrerte fargeteknikker i Oslo

Guy Tang samlet over 250 engasjerte gjester på Konserthuset i Oslo. De fremmøtte ofret solskinn for fargeteknikker, og fikk se et inspirerende show.
Kevin Murphy - en trendy miljøkjempe

Kevin Murphy - en trendy miljøkjempe

Kevin Murphy og teamet jobber backstage på de største moteukene og driver KEVIN.MURPHY. Vi traff Kevin på Top Hair, der han var et av høydepunktene.
Hair Magazine besøkte Cosmoprof i Bologna

Hair Magazine besøkte Cosmoprof i Bologna

Etter 50 år har Cosmoprof vokst til å bli et av verdens største arrangement i den profesjonelle skjønnhetsbransjen. Les alt om messen her!
Sesongens trender med Wella Nordic Creative Team

Sesongens trender med Wella Nordic Creative Team

Det var ikke en tom stol i rommet da Hair Magazine ble invitert til en trendvisning med Wella Professionals.

Annonse

Frisyrekolleksjoner se flere frisyrekolleksjoner

Annonse

Frisørportretter se flere frisørportretter

Roy Haarr (Q&A)

Roy Haarr (Q&A)

Hair Magazine stilte 15 spørsmål til eieren Årets frisørbedrift 2015, Roy Haarr. Se her hva vi spurte om og hva han svarte!
Hanne Lee Grotle

Hanne Lee Grotle

Nylig åpnet hun Monarchy Studio i Bergen sammen med Morten Jensen. Helgen etter vant hun prisen Årets Frisør, Region 2. Hanne Lee Grotle har fullt skjema fremover, og vi har stilt prisvinneren et par spørsmål. Les mer her:

Nyeste videoer se flere videoer

Björn Axén - How to get the look - Blow out brushes

Björn Axén - How to get the look - Blow out brushes

Få inspirasjon til blow out brushes med denne video fra Björn Axén. Her får du innblikk i styling av fire modeller med forskjellig hårlengde og stil.
Har du sett den nye glittertrend?

Har du sett den nye glittertrend?

Gå all-in på glitter og gjør det til en del av din helhetslook ved å bruke det i håret. Du kan gjøre hele håret glitrendeeller velge ut enkelte deler.
Björn Axén - How to get the look - Bohemiske flette

Björn Axén - How to get the look - Bohemiske flette

Følg med i videoen der Sofia Geideby viser hvordan man lager en enkel, fin og sommerlig frisyre med fletter!
Stylisten Ashley Weston: Herrefrisyrene som kvinner elsker

Stylisten Ashley Weston: Herrefrisyrene som kvinner elsker

Stylisten Ashley Weston presenterer fem ulike herrefrisyrer som kvinner elsker. Vi kan avsløre at både David Beckham, Brad Pitt og George Clooney er med.
De første hårfønerne i salongene

De første hårfønerne i salongene

Det har skjedd mye med utstyret i frisørsalongene siden de første tørkehjelmene på 1920-tallet flyttet inn og ble en fast bestanddel i salongens inventar. I denne videoen kan du se hvordan de så ut den gang.