LEVERANDØRER

Frisørkurs

Nettbutikker

FRISØRJOBB.NO

Hair Collection feiret 30 år

På plass på Artilleriverkstedet i Horten, en hangar fra krigens dager, var omtrent 100 frisører fra fjern og nær var samlet for å feire Hair Collections 30-årsjubileum i oktober. Blant publikum var både kunder, frisører, stylister og salongeiere samlet til jubileumsfeiring, og på scenen var det stelt i stand et forrykende show for gjestene. 

Hair Collection feiret 30 år med et forrykkende show

Street style show
En av showets store begivenheter var hårvisningen, med frisyrer og stylinger av salong Headhunters som holder til i Horten. Visningen var inspirert av Indola, som vært eneste år har sin egen Street Style Collection. Headhunters la til litt av sin egen tolkning og resultatet ble en flott visning, skapt av eierparet Charlotte og Marius Stensnes Bjerkeskaug, med god hjelp fra Anne Birte Østern, som også jobber hos Headhunters. All make-up ble lagt av Elisabeth Andrea Toussaint.

I tillegg til hårvisning var Kjetil Kristoffersen fra Publicom AS på plass for å holde et motiverende foredrag om motivasjon, marginer og lojalitet. Showet bød også på dans med danseduoen Gemini Crew fra Tønsberg, som kom på andreplass i Norske Talenter i 2017.

Se også: Hair Collection med ny nettbutikk

Det var god stemning blant modellene på Hair Collection 30 års jubileum

På scenen var det masse spennende looksPå scenen var det masse spennende looksDet var god stemning blant modellene på Hair Collection 30 års jubileum. På scenen var det masse spennende looks.

I anledning Hair Collection 30-års jubileum har vi snakket med virksomhetens Marketing Manager, Poul Henning Henanger-Hansen, for å bli litt bedre kjent med Hair Collection.

Hvordan har Hair Collection endret seg siden start til nå?
– Hair Collection har faktisk ikke endret seg spesielt mye i løpet av disse 30 årene. Vi har fortsatt en pasjon for bransjen selv etter 30 år og vil ha samme lidenskapen de neste 30. Vår viktigste visjon er å fortsette og tilby bransjen gode produkter, kunnskap, personlig oppfølging og service. Og ikke minst tilby fornuftige priser. Vårt fokus er fortsatt personlig service ute i salongene og våre foretrukne salgskanaler er gjennom frisørsalongene. Vi var tidlig ute og muligens en av de første seriøse leverandør i Norge som åpnet nettbutikk kun rettet mot frisører, og det er vi stolte av.

Hvem er Hair Collections viktigste inspirasjonskilder?
– Våre største inspirasjonskilder og ikke minst viktigste er faktisk våre kunder. Det er de som gjør at vi hele tiden ønsker å bli bedre.Vi har fullt fokus på personlig service, men sørger også for at våre kunder tar del i den digitale verden, og at de utnytter alle de mulighetene som finnes på nett med inspirerende og lærerike videoer som vi kan tilby.

Hva er Hair Collections utfordringer, og hvordan går dere frem for å løse dem? 
– En utfordring kan være at vi er ukjente for ganske mange. Det er synd, da vi har produkter som er helt i toppen av bransjen. Vi løser det blant annet med å reise rundt og besøke så mange salonger vi kan. Et annet tiltak vi har startet med i 2017 og som skal fortsette kraftig inn i 2018 er å sende ut brosjyrer og kataloger til salonger i Norge. 

Hva skal til for å klare seg i bransjen? 
– Ja, hva skal til? De fleste leverandører har meget gode produkter i dag. Jeg tror først og fremst at det handler om kjemi mellom selger og kunde. Vi må aldri slutte med personlig service ute i salongene. I tillegg til topp produkter må vi ha gode priser, rask levering og ærlige selgere. Dette er på plass hos oss og det er det som skal gjøre at Hair Collection vil klare seg i bransjen også de neste 30 år!

Hvor er Hair Collection om 10 år? 
– Da er vi fortsatt en sunn og lønnsom bedrift som jobber for å gjøre bransjen til et enda bedre sted å være. Vi jobber fortsatt hardt med å være frisørenes foretrukne partner, og utbedre vår personlige service ute i salongene.

Se film fra showet her!

Tekst: Kristine Larsen
Foto: Jon A. Klasbu, CanDo Media

 

Annonse

Nyeste produkter se flere produktnyheter

KC Professional Color Mask Art

KC Professional Color Mask Art

Color Mask Art er en direktefarge med gelbasert formel som gir et jevnt og glansfullt resultat og vaskes gradvis ut. Finnes i flere farger. Se mer her!
Wet Brush - Limited edition farger

Wet Brush - Limited edition farger

The Wet Brush er super til å løse floker på en skånsom måte og kan brukes i vått eller tørt hår. Finnes nå i tre forskjellige limited edition farger.
ghd  heat protect spray med UV-beskyttelse

ghd heat protect spray med UV-beskyttelse

ghd heat protection med UV-beskyttelse sprayes i fuktig eller tørt hår og beskytte ditt hår når du styler, krøller eller føner. Perfekt til sommeren!
Hercules Sägemann - The Copper Collection

Hercules Sägemann - The Copper Collection

The Copper Collection fra Hercules Sägemann inneholder tre ulike typer av børster.
System Professional med ENERGYCODE™ COMPLEX.

System Professional med ENERGYCODE™ COMPLEX.

Transformér hårets personlighet og energinivå med System Professional med ENERGYCODE™ COMPLEX, som gir et vakkert hår mer mottagelig for styling og farge.

Annonse

Nyeste show se flere frisørshow

Hair Magazine besøkte Cosmoprof i Bologna

Hair Magazine besøkte Cosmoprof i Bologna

Etter 50 år har Cosmoprof vokst til å bli et av verdens største arrangement i den profesjonelle skjønnhetsbransjen. Les alt om messen her!
Sesongens trender med Wella Nordic Creative Team

Sesongens trender med Wella Nordic Creative Team

Det var ikke en tom stol i rommet da Hair Magazine ble invitert til en trendvisning med Wella Professionals.
Mote med mening 2018

Mote med mening 2018

På tiende året har Berit Olimb bak frisørsalongen Olimb & Co arrangert Mote Med Mening. Under jubileet på Gamle Logen i Oslo skapte hun nettopp mening til bransjen.
Personlig stil i fokus på TOP HAIR - DIE MESSE i Düsseldorf

Personlig stil i fokus på TOP HAIR - DIE MESSE i Düsseldorf

På den internasjonale bransjemessen TOP HAIR - DIE MESSE i Düsseldorf fantes det meste for den som elsker hår i alle fasonger. Les mer og se bildene her!
Eugene Souleiman backstage under NYFW18

Eugene Souleiman backstage under NYFW18

ghd-ambassadøren og Wella Professionals Global Creative Director Eugene Souleiman stylet modellene under New York Fashion Week. La deg inspirere her!

Annonse

Frisyrekolleksjoner se flere frisyrekolleksjoner

Annonse

Frisørportretter se flere frisørportretter

Anne Sophie Villumsen

Anne Sophie Villumsen

Anne-sophhie villumsen utviklet en allergi for de kjemiske hårproduktene mens hun var lærling. Gjennom hele sin karriere har hun søkt nye veier og mer miljøvennelige produkter.
Svetlana Jouini (Q&A)

Svetlana Jouini (Q&A)

Vi stilte vinneren av årets frisør 2015 - Svetlana Jouini 15 spørsmål! Se hennes vinnerbilder og hva hun svarte her.

Annonse

Nyeste videoer se flere videoer

Stylisten Ashley Weston: Herrefrisyrene som kvinner elsker

Stylisten Ashley Weston: Herrefrisyrene som kvinner elsker

Stylisten Ashley Weston presenterer fem ulike herrefrisyrer som kvinner elsker. Vi kan avsløre at både David Beckham, Brad Pitt og George Clooney er med.
De første hårfønerne i salongene

De første hårfønerne i salongene

Det har skjedd mye med utstyret i frisørsalongene siden de første tørkehjelmene på 1920-tallet flyttet inn og ble en fast bestanddel i salongens inventar. I denne videoen kan du se hvordan de så ut den gang.
Björn Axén - How to get the look - Pink waves

Björn Axén - How to get the look - Pink waves

Björn Axén viser lekre festfrisyrer, hvor du kan lære og lage elegante frisyrer på deg eller dine kunder. Se hvordan du lager disse 30-tallsinspirerte bølgene!
Pulp Riot - Paint by numbers

Pulp Riot - Paint by numbers

Pulp Riot har eksplodert på sosiale medier og på veldig kort tid fått over en halv million tilhengere på Instagram. Sjekk ut hvorfor her!
Björn Axén - How to get the look - Romantisk oppsetning

Björn Axén - How to get the look - Romantisk oppsetning

Björn Axén viser deg hvordan du kan lage elegante frisyrer på deg selv eller dine kunder. Se videoen og lær hvordan du lager denne romantiske oppsetningen!