LEVERANDØRER

Frisørkurs

Nettbutikker

FRISØRJOBB.NO

Hair Magazine besøkte Cosmoprof i Bologna 2018

For å introdusere våren på best mulig måte, dro deler av Hair Magazine sin redaksjon til Bologna for å oppleve det som etter 50 års eksistens har vokst til et av verdens største arrangement i den profesjonelle skjønnhetsbransjen. Ikke i vår villeste fantasi hadde vi kunnet forestille oss hvor stort det faktisk var!

I år kom nesten 300 000 forventningsfulle besøkende fra alle deler av verden til massen i Bologna.I år kom nesten 300 000 forventningsfulle besøkende fra alle deler av verden til massen i Bologna.

I Bolognas gigantiske messeområde, BolognaFiere, arrangeres det hvert år en av verdens største messer for den profesjonelle skjønnhetsbransjen, Cosmoprof Worldwide Bologna. I år kom nesten 300 000 forventningsfulle besøkende fra alle deler av verden. Cirka 20 store messe haller fyltes opp med alt som tilhører skjønnhetsindustriens ulike deler; parfyme og kosmetikk, naturlige skjønnhetsprodukter, produktomslag, produktmaskineri, råmateriale, skjønnhet & spa, hår og negler. I timesvis kunne man vandre rundt blant produkter i lange rader, stander pyntet med alt fra rennende vann, planter og handelsvarer, til rene slagmarker med produkter til billige priser. 

Hair Magazine hilste på Grazette of Swedens stand, der Linda Beronius og Joakim Arnberg begeistret viste frem til fargekolleksjon.Hair Magazine hilste på Grazette of Swedens stand, der Linda Beronius og Joakim Arnberg begeistret viste frem til fargekolleksjon. 

CEO for SIM Sensitive, Tatu Viherma, og Instagramkjendisen Rebecca Taylor viste stolt frem den nye fargeserien som ble lansert i løpet av helgen.CEO for SIM Sensitive, Tatu Viherma, og Instagramkjendisen Rebecca Taylor viste stolt frem den nye fargeserien som ble lansert i løpet av helgen.

Ved Davines stand kunne man lukte, se og teste.Ved Davines stand kunne man lukte, se og teste.

Reverb Brands var på plass for å lete etter nye leverandører.Reverb Brands var på plass for å lete etter nye leverandører.
BaBylissPRO viste styling ved standen sin.BaBylissPRO viste styling ved standen sin.

Et knutepunkt for bransjen
På Cosmoprof møtes leverandører fra alle verdens hjørner for å networke, finne nye partnere, treffe bransjekollegaer, lære om nye innovasjoner, og finne nye forretningsmuligheter.

Drøyt 2700 utstillere fra over 70 forskjellige land dukket i år opp for å vise sine bidrag til bransjen. De to første av de fire fartsfylte messedagene var dedikert til leverandører, mens de to siste dagene ble det fylt opp med tusenvis av frisører og andre forhandlere. Rett og slett en stor fest for alle involverte.

På messen fikk man følge med på de siste hendelsene i bransjen; forskning, innovasjoner, trender og produktutvikling.På messen fikk man følge med på de siste hendelsene i bransjen; forskning, innovasjoner, trender og produktutvikling.

Bologna,også kalt "La Rossa" på grunn av alle sine røde tak, stod enda en gang som vert for Cosmoprof.Bologna,også kalt "La Rossa" på grunn av alle sine røde tak, stod enda en gang som vert for Cosmoprof.Bologna,også kalt "La Rossa" på grunn av alle sine røde tak, stod enda en gang som vert for Cosmoprof.

Mer enn bare produkter
Foruten å vandre rundt blant forskjellige stander, kunne man få lære om kommunikasjonsstrategier, bli oppdatert på den seneste forskningen, nye oppfinnelser og høre om nye trender i bransjen.

CosmoprofTrends bød på nye trender, Hair Ring bød på klipping og styling av unge italienske frisørtalenter, og On Hair viste show fra kjente navn i bransjen. Blant andre Schwarzkopf og Wella Professionals inviterte til fargesprakende hårvisninger, det de sistnevnte bør på både sang, dans og show. For andre gangen stod Cosmoprof også vert for The International Barbers Gathering, der barberere fra ulike steder i verden viste frem sine skjeggkunnskaper på United Barbers show.

Schwarzkopf Professional viste frem sin nye Essential Looks-kolleksjon REinventing Hair.Schwarzkopf Professional viste frem sin nye Essential Looks-kolleksjon REinventing Hair. 

James Parrucchier bød på en fargefylt tilstelning under navnet "Ethnic Color".James Parrucchier bød på en fargefylt tilstelning under navnet "Ethnic Color".

Som en hyllest til kvinner viste Federico Fashion Style store hår, glitter og glamour i showet #Looking for my Beauty.Som en hyllest til kvinner viste Federico Fashion Style store hår, glitter og glamour i showet #Looking for my Beauty.

Det var tilnærmet ingenting skjønnhetsrelatert som var savnet under messen i Bologna, og vi kan med sikkerhet si at vi ikke var de eneste som reiste hjem trøtte og glade med nye kunnskaper om trender, nye leverandører og vondt i føttene. Omfattende, skjønnhetsrelatert og trendy, er ord som kan oppsummere Cosmoprof 2018.

Tekst: Alexandra Malmborg

Foto: Alexandra Malmborg & Ida Holmström

Se flere bilder i galleriet:



Annonse

Nyeste produkter se flere produktnyheter

KC Professional Color Mask Art

KC Professional Color Mask Art

Color Mask Art er en direktefarge med gelbasert formel som gir et jevnt og glansfullt resultat og vaskes gradvis ut. Finnes i flere farger. Se mer her!
Wet Brush - Limited edition farger

Wet Brush - Limited edition farger

The Wet Brush er super til å løse floker på en skånsom måte og kan brukes i vått eller tørt hår. Finnes nå i tre forskjellige limited edition farger.
ghd  heat protect spray med UV-beskyttelse

ghd heat protect spray med UV-beskyttelse

ghd heat protection med UV-beskyttelse sprayes i fuktig eller tørt hår og beskytte ditt hår når du styler, krøller eller føner. Perfekt til sommeren!
Hercules Sägemann - The Copper Collection

Hercules Sägemann - The Copper Collection

The Copper Collection fra Hercules Sägemann inneholder tre ulike typer av børster.
System Professional med ENERGYCODE™ COMPLEX.

System Professional med ENERGYCODE™ COMPLEX.

Transformér hårets personlighet og energinivå med System Professional med ENERGYCODE™ COMPLEX, som gir et vakkert hår mer mottagelig for styling og farge.

Annonse

Nyeste show se flere frisørshow

Hair Magazine besøkte Cosmoprof i Bologna

Hair Magazine besøkte Cosmoprof i Bologna

Etter 50 år har Cosmoprof vokst til å bli et av verdens største arrangement i den profesjonelle skjønnhetsbransjen. Les alt om messen her!
Sesongens trender med Wella Nordic Creative Team

Sesongens trender med Wella Nordic Creative Team

Det var ikke en tom stol i rommet da Hair Magazine ble invitert til en trendvisning med Wella Professionals.
Mote med mening 2018

Mote med mening 2018

På tiende året har Berit Olimb bak frisørsalongen Olimb & Co arrangert Mote Med Mening. Under jubileet på Gamle Logen i Oslo skapte hun nettopp mening til bransjen.
Personlig stil i fokus på TOP HAIR - DIE MESSE i Düsseldorf

Personlig stil i fokus på TOP HAIR - DIE MESSE i Düsseldorf

På den internasjonale bransjemessen TOP HAIR - DIE MESSE i Düsseldorf fantes det meste for den som elsker hår i alle fasonger. Les mer og se bildene her!
Eugene Souleiman backstage under NYFW18

Eugene Souleiman backstage under NYFW18

ghd-ambassadøren og Wella Professionals Global Creative Director Eugene Souleiman stylet modellene under New York Fashion Week. La deg inspirere her!

Annonse

Frisyrekolleksjoner se flere frisyrekolleksjoner

Annonse

Frisørportretter se flere frisørportretter

Alexander Woll

Alexander Woll

Hair Magazine møtte Alexander Woll på Hår & Skjønnhet 2017, og snakket med han om helgen, Kevin Murphy showet og seminaret han holdt.
Morten Jensen

Morten Jensen

I løpet av årene har han opparbeidet et navn i bransjen og har bidratt til utvikling på mange områder for hele industrien. I dag har han lagt all erfaring og kunnskap i sitt nyåpnede studio Monarchy i Bergen, der han hører hjemme.

Annonse

Nyeste videoer se flere videoer

Stylisten Ashley Weston: Herrefrisyrene som kvinner elsker

Stylisten Ashley Weston: Herrefrisyrene som kvinner elsker

Stylisten Ashley Weston presenterer fem ulike herrefrisyrer som kvinner elsker. Vi kan avsløre at både David Beckham, Brad Pitt og George Clooney er med.
De første hårfønerne i salongene

De første hårfønerne i salongene

Det har skjedd mye med utstyret i frisørsalongene siden de første tørkehjelmene på 1920-tallet flyttet inn og ble en fast bestanddel i salongens inventar. I denne videoen kan du se hvordan de så ut den gang.
Björn Axén - How to get the look - Pink waves

Björn Axén - How to get the look - Pink waves

Björn Axén viser lekre festfrisyrer, hvor du kan lære og lage elegante frisyrer på deg eller dine kunder. Se hvordan du lager disse 30-tallsinspirerte bølgene!
Pulp Riot - Paint by numbers

Pulp Riot - Paint by numbers

Pulp Riot har eksplodert på sosiale medier og på veldig kort tid fått over en halv million tilhengere på Instagram. Sjekk ut hvorfor her!
Björn Axén - How to get the look - Romantisk oppsetning

Björn Axén - How to get the look - Romantisk oppsetning

Björn Axén viser deg hvordan du kan lage elegante frisyrer på deg selv eller dine kunder. Se videoen og lær hvordan du lager denne romantiske oppsetningen!