LEVERANDØRER

Frisørkurs

Nettbutikker

FRISØRJOBB.NO

Dennis Knudsen - En opplevelse rikere...

Dennis Knudsen

Kontrastene i livet: Ying & Yang, dag og natt, sort og hvitt, blankt og matt inspirerer Dennis Knudsen i alt han gjør. I tillegg går han ikke på kompromiss, det er synlig i hans nye salong, og som Dennis selv uttrykker det; er et bilde av personlighet og stil.

 

Frisørsalon Dennis Knudsen Denmark Dennis Knudsen frisørsalon

Dennis Knudsen går ikke på kompromiss. Verken med sin nyinnredede salong, sine produkter eller sitt liv.

”Det er det ganske simpelt ikke plass til”, er hans holdning. Han er helt klar over at når man er på toppen, så er det kun én vei; og det er nedover. Derfor må man hele tiden utvikle og fornye seg. Og selv om det var en stor satsning valgte Dennis Knudsen allikevel å åpne sin 141 kvadratmeter store salong.

Sort og hvitt, matt og blankt, røft og fint. Dennis er glad i kontraster, for det er nettopp kontrastene som gir han inspirasjonen -  enten han styler Paris Hilton, eller holder kurs for 120 optikere som skal legge en lett make-up på deres kunder, velge de riktige briller og gi deres kunder en mini-styling som  matcher de utvalgte brillene.

Kontrastene går igjen i innredningen av salongen, "Dennis Knudsen Denmark". Sort og hvit er de fargene som går igjen - disse matcher igjen Dennis Knudsen sin egen produktlinje.

Dennis Knudsens frisørsalon

En klar idé

Dennis hadde en klar idé om hvordan salongen skulle se ut – det var videre viktig for han at det var en rød tråd i innredningen – denne tråden var for han sort og hvit, enkel og stilfuld. Inspirasjonen er henter fra  stilikoner som Chanel, Armani og Helmut Lang.

”I showroomet så jeg to speil som var fine hver for seg. Jeg besluttet meg for at skape mitt helt egne uttrykk ved å ta rammen fra det ene, og legge det andre til”, forteller Dennis – og effekten ble bra, med ett unikt uttrykk.

Dennis Knudsen har forøvrig hentet sin inspirasjon til salongens innredning på mange av sine reiser rundt i verden. Han holder øyne og ører åpne, og han henter masse inspirasjon fra internasjonale blader og magasiner.

”Jeg hadde en en klar idé om hva jeg ønsket. Jeg har funnet en stil som treffer min personlighet, samtidig som stilen signaliserer klasse, stilrenhet, ekslusivitet og kvalitet."
Samme stil som Dennis også overfører i sitt arbeid med hår.
"Man vil aldri se kunde som går ut fra min salong med rosa stripe i håret. Jeg mener det er viktig at man er trofast mot sin merkevare - hele veien gjennom!"

I løpet av prosessen ble Dennis Knudsen sitt opprinndelige budsjett firedoblet. "Bare ett sort blankt tak koster altså penger!", smiler Dennis. Overskridelsen av budsjetter er derimot ikke noe problem for Dennis. "Til gjengjeld har jeg fått en tidløs salong, og jeg har ingen planer om å stenge den i nærmeste fremtid..."
Dennis er opptatt av detaljer. Det gjelder posene, resepsjonsdisken og lampene - de skal matche med det rene, enkle og internasjonale utrykket.

"Men jeg innrømmer...", sier Dennis, "...de sorte, blanke hyllene er ikke veldig praktiske. De krever en støvklut flere ganger om dagen... men slik må det bare være". Så er det også et krav at medarbeideren har på seg full make-up og kler i sort som matcher salongens stil!

Dennis Knudsen frisørsalon

 

Tingene hænger sammen. Således matcher Dennis Knudsens produktlinje salonens indretning. Produkterne er udviklede så miljøvenligt som overhovedet muligt, og Dennis’ mål har således været at samle al sin erfaring i sine produkter. Sidste nye skud på s

Den totale konstruksjon
Interiørdesign selskapet fikk 14 dager til å fremstille de prototypene, Dennis Knudsen ønsket. Det gjaldt både store spesialfremstilte speil med lys og sorte rammer i høyglans, og sorte pumpestoler i formstøpt materiale - stoler som man tidligere ikke hadde sett.

De tre sorte vaskene av typen Aksolut med Shiatsu massage er Dennis Knudsen forøvrig også en av de første i landet som får installert i sin salong. "Dennis ønsket at vi skulle stå for den totale konstruksjonen. Derfor ønsket han også at vi tok hånd om alt fra gulv og vegger til vaskeplasser og behandlingsplasser, samt el- og vvs installasjoner og hele oppbygningen av salongen over begge etasjene - salongens første etasje og kontoret på kjellernivå.", forteller John V. Pedersen fra interiørdesign selskapet, og fastslår oppbygningen av Dennis Knudsen sin salong av vært en både spennende og lærerik utfordring for hans firma.

”Vi er jo også stolte resultatet. Samtidig har det vært et meget positivt og inspirerende å jobbe sammen med en så kreativ personlighet som Dennis Knudsen er."

Når Dennis får spørsmål om han kunne tenkte seg å utvide med flere salonger svarer han umiddelbart nei. "Men dersom noen er interesrert i å åpne f.eks i form av en franchiseløsning, så er åpen for den muligheten; men det er klart det skal skje med respekt for merkevaren".

God vekst i antall kunder
Selv om salongen åpnet mitt i krisen er Dennis Knudsen meget tilfreds, og han har opplevd en god kundeflyt.
"Kundene er typisk folk som ser salongen på vei til og fra jobb, eller mennesker som kommer innom i deres lunsjpause"
. Forteller Dennis Knudsen. Selv om det koster 4000 kroner for å få en behandling av Dennis selv så er prisene faktisk ganske rimelige. "En god idé som andre frisører kan anvende med fordel er å benytte seg av menykart i vinduet, hvor det er en oversikt over prisene. Det gjør at mange mennesker som trodde at prisene var uoppnåelige nå velger å komme inn" 

Selv er han meget fornøyd med salongens stil og uttrykk, og han trives godt i det sort/hvite- og enkle univers. "Faktisk har jeg mange frisører som kikker innom bare for å se. Det synes jeg virkelig er hyggelig; hvis jeg har tid gir jeg dem gjerne rundtur i salongen", sier han med et smil. Menykort-ideen går igjen i salongen, hvor kundene får et menykort med mulighet for å velge i alt fra kaffe og te av forskjellige typer til øl, vin og lekker champagne, samt noe å spise. "Det handler om å gi kundene en opplevelse av behandlingen, samt en følelse av å være spesiell".

Ved vaskeplassene har Dennis laget en vegg med bilder av alle kjendisr han i gjennom tiden har stylet; og det er ikke få! Faktisk er en opplevelse i seg selv å se på bildene av Nicole Kidmann, Paris Hilton, Penelope Cruz, William Dafoe, Fergie - i selskap med Dennis Knudsen selv. Utover de internasjonale kjendiser, styler Dennis også flere danske skuespillere. "Jeg har også den ære av å style Prinsesse Marie".

 

Dennis har skabt en væg med billeder af alle de celebrities, han igennem tiderne har stylet. Dennis har skabt en væg med billeder af alle de celebrities, han igennem tiderne har stylet.

Elsker å være i salongen
Dennis elsker å være i salongen, og ha en kunde eller bare å gå rundt å hilse på folk, og vøre sosial.

"Jeg bruker mye tid på å gå rundt å gi små tips: En leppestift kunden bør prøve, et skjerf som passer får kundens farger frem eller kanskje komme med ett frisyretips",  forteller Dennis. Han ønsker at alle kunder skal gå fra salongen en opplevelse rikere. Det selvsagt ikke kun hår som Dennis Knudsen behandler i sin salong, han legger også make-up og foretar make-overs.

"Det er faktisk overraskende mange mennesker som velger å bruke 7500 kr. på en make-over", forteller Dennis. "Og det er ikke kun kvinner med mange penger, det kan også være fru. Jensen som ønsker seg en make-over i sølvbryllupsgave. I en slik situasjon kreves det jo også mye av meg, for kunden skal jo ha en forrykende opplevelse"

Hver dag er et maraton
Dennis trener nå fysisk opp til et maraton, men han uttrykker også at hverdagen kan sammenlignes med ett maraton. "Det er ikke langt fra suksess til fiasko. Det krever derfor at jeg hele tiden fornyer meg selv, og mitt brand".

Dennis ansatte fornyelig en direktør, for han har erkjent at han ikke selv kan ta seg av alt.
"Det er viktig å omgi seg med mennesker som vet hva de har med å gjøre, slik at jeg kan gjøre det jeg er best til; nemlig å ta meg av kundene, være kreativ og skape".
Da Dennis startet med salongdelen av sin virksomhet for fem år siden hadde han med seg fem ansatte. I dag er det 17 ansatte i virksomheten til å ta seg av salongen, av produktene og kontoret. Nettopp fordi det har gått så bra og at Dennis har vært så synlig, har gjort at han i blant får kjenne litt på janteloven.

"Men så lenge jeg vet at det jeg gjør er i orden, så berører det meg egentlig ikke. Når man er så eksponert som jeg er, så vil det alltid noen som ikke klarer å unne andre sin suksess..."   Og Dennis har betalt prisen. Han har hatt en depresjon, hvor han gikk ned med stress og angst. "Men når man så kommer helskinnet i gjennom det, så blir man bare sterkere. Man forstår at man må ta vare på seg selv, og kjenne på faresignalene. Man lærer ganske enkelt at man ikke skal ta alt like alvorlig."

Dennis har helhetlig hatt utrolig mange jern i ilden. "Når man er i hamsterhjulet, kan man jo ikke la være", smiler han. For tiden bruker han mest tid på å skape en ny full make-up kolleksjon "Ink by Dennis Knudsen" og målet er få den ut i frisørsalongene. "Det er en opplagt måte å skaffe mersalg på. Når kunden er ferdig så kan man avslutte med å legge en lett make-up; maskara og leppestift. På den måten selger man fort for 500 kr. ekstra",  sier han.

Dennis bruker også mye tid i USA, og hans mål er å kunne tilbringe 3-4 måneder om året i Amerika. "Jeg elsker livsstilen", sier Dennis.

Dennis Knudsens frisørsalon

 

Se flere produktnyheter, eller les om frisørshow eller styling her!

Annonse

Nyeste produkter se flere produktnyheter

Nyhet fra L'Oréal Professionnel: Source Essentielle

Nyhet fra L'Oréal Professionnel: Source Essentielle

L'Oréal Professionnel lanserer Source Essentielle; en vegansk, komplett hårpleieserie inspirert av naturen, med 80-100% naturlige ingredienser.
L'Oréal Professionnel presenterer Botanēa - 100% naturlig hårfarge

L'Oréal Professionnel presenterer Botanēa - 100% naturlig hårfarge

Med Botanēa kan du skape skreddersydd hårfarge med tre urteingredienser, Henna, Indigo og Cassia.100% urtebasert hårfarge med profesjonelle resultater
SOLAR fra System Professional - beskytt håret mot solen

SOLAR fra System Professional - beskytt håret mot solen

Om sommeren blir hår og hud utsatt for skadelige UV-stråler. Derfor lanserer Wella Professionals nå System Professional SOLAR, som beskytter mot dette.
Muoto Soft Molding Paste og Strong Sculpting Wax

Muoto Soft Molding Paste og Strong Sculpting Wax

Muoto stylingvoks fra Cutrin. Soft Molding Paste gir struktur, glans og fleksibelt hold. Strong Sculpting Wax gir sterkt hold, tekstur og matt finish.
Neuro™ Liquid - intelligent styling fra Paul Mitchell

Neuro™ Liquid - intelligent styling fra Paul Mitchell

Fra glamorøse krøller til de mest sofistikerte frisyrer, varmeverktøy er hemmeligheten bak enhver styling rutine. Neuto Liquid er det du trenger!

Annonse

Nyeste show se flere frisørshow

Innvielse av Davines Village og WWHT i Parma

Innvielse av Davines Village og WWHT i Parma

I løpet av de tre dagene i Parma ble frisørene invitert til en helhetsopplevelse med massevis av hår, bærekraft og finalen i Davines World Style Contest.
Guy Tang demonstrerte fargeteknikker i Oslo

Guy Tang demonstrerte fargeteknikker i Oslo

Guy Tang samlet over 250 engasjerte gjester på Konserthuset i Oslo. De fremmøtte ofret solskinn for fargeteknikker, og fikk se et inspirerende show.
Kevin Murphy - en trendy miljøkjempe

Kevin Murphy - en trendy miljøkjempe

Kevin Murphy og teamet jobber backstage på de største moteukene og driver KEVIN.MURPHY. Vi traff Kevin på Top Hair, der han var et av høydepunktene.
Hair Magazine besøkte Cosmoprof i Bologna

Hair Magazine besøkte Cosmoprof i Bologna

Etter 50 år har Cosmoprof vokst til å bli et av verdens største arrangement i den profesjonelle skjønnhetsbransjen. Les alt om messen her!
Sesongens trender med Wella Nordic Creative Team

Sesongens trender med Wella Nordic Creative Team

Det var ikke en tom stol i rommet da Hair Magazine ble invitert til en trendvisning med Wella Professionals.

Annonse

Frisyrekolleksjoner se flere frisyrekolleksjoner

Annonse

Frisørportretter se flere frisørportretter

Jay Mahmood

Jay Mahmood

Jay Mahmood er et av bransjens største navn. Nå drar han verden rundt med Goldwell, og vil øke kunnskapsnivået og få flere til å ta klipping på alvor.
Dani Abunar

Dani Abunar

Hair Magazine har truffet stjernefrisøren Dani Abunar og tatt en prat med han om fokus, selskapet og fremtiden. Dani har vunnet utallige priser både nasjonalt og internasjonalt og driver i dag Victor | Noblesse i Gøteborg.

Nyeste videoer se flere videoer

Björn Axén - How to get the look - Blow out brushes

Björn Axén - How to get the look - Blow out brushes

Få inspirasjon til blow out brushes med denne video fra Björn Axén. Her får du innblikk i styling av fire modeller med forskjellig hårlengde og stil.
Har du sett den nye glittertrend?

Har du sett den nye glittertrend?

Gå all-in på glitter og gjør det til en del av din helhetslook ved å bruke det i håret. Du kan gjøre hele håret glitrendeeller velge ut enkelte deler.
Björn Axén - How to get the look - Bohemiske flette

Björn Axén - How to get the look - Bohemiske flette

Følg med i videoen der Sofia Geideby viser hvordan man lager en enkel, fin og sommerlig frisyre med fletter!
Stylisten Ashley Weston: Herrefrisyrene som kvinner elsker

Stylisten Ashley Weston: Herrefrisyrene som kvinner elsker

Stylisten Ashley Weston presenterer fem ulike herrefrisyrer som kvinner elsker. Vi kan avsløre at både David Beckham, Brad Pitt og George Clooney er med.
De første hårfønerne i salongene

De første hårfønerne i salongene

Det har skjedd mye med utstyret i frisørsalongene siden de første tørkehjelmene på 1920-tallet flyttet inn og ble en fast bestanddel i salongens inventar. I denne videoen kan du se hvordan de så ut den gang.