LEVERANDØRER

Frisørkurs

Nettbutikker

FRISØRJOBB.NO

Dennis Knudsen - En opplevelse rikere...

Dennis Knudsen

Kontrastene i livet: Ying & Yang, dag og natt, sort og hvitt, blankt og matt inspirerer Dennis Knudsen i alt han gjør. I tillegg går han ikke på kompromiss, det er synlig i hans nye salong, og som Dennis selv uttrykker det; er et bilde av personlighet og stil.

 

Frisørsalon Dennis Knudsen Denmark Dennis Knudsen frisørsalon

Dennis Knudsen går ikke på kompromiss. Verken med sin nyinnredede salong, sine produkter eller sitt liv.

”Det er det ganske simpelt ikke plass til”, er hans holdning. Han er helt klar over at når man er på toppen, så er det kun én vei; og det er nedover. Derfor må man hele tiden utvikle og fornye seg. Og selv om det var en stor satsning valgte Dennis Knudsen allikevel å åpne sin 141 kvadratmeter store salong.

Sort og hvitt, matt og blankt, røft og fint. Dennis er glad i kontraster, for det er nettopp kontrastene som gir han inspirasjonen -  enten han styler Paris Hilton, eller holder kurs for 120 optikere som skal legge en lett make-up på deres kunder, velge de riktige briller og gi deres kunder en mini-styling som  matcher de utvalgte brillene.

Kontrastene går igjen i innredningen av salongen, "Dennis Knudsen Denmark". Sort og hvit er de fargene som går igjen - disse matcher igjen Dennis Knudsen sin egen produktlinje.

Dennis Knudsens frisørsalon

En klar idé

Dennis hadde en klar idé om hvordan salongen skulle se ut – det var videre viktig for han at det var en rød tråd i innredningen – denne tråden var for han sort og hvit, enkel og stilfuld. Inspirasjonen er henter fra  stilikoner som Chanel, Armani og Helmut Lang.

”I showroomet så jeg to speil som var fine hver for seg. Jeg besluttet meg for at skape mitt helt egne uttrykk ved å ta rammen fra det ene, og legge det andre til”, forteller Dennis – og effekten ble bra, med ett unikt uttrykk.

Dennis Knudsen har forøvrig hentet sin inspirasjon til salongens innredning på mange av sine reiser rundt i verden. Han holder øyne og ører åpne, og han henter masse inspirasjon fra internasjonale blader og magasiner.

”Jeg hadde en en klar idé om hva jeg ønsket. Jeg har funnet en stil som treffer min personlighet, samtidig som stilen signaliserer klasse, stilrenhet, ekslusivitet og kvalitet."
Samme stil som Dennis også overfører i sitt arbeid med hår.
"Man vil aldri se kunde som går ut fra min salong med rosa stripe i håret. Jeg mener det er viktig at man er trofast mot sin merkevare - hele veien gjennom!"

I løpet av prosessen ble Dennis Knudsen sitt opprinndelige budsjett firedoblet. "Bare ett sort blankt tak koster altså penger!", smiler Dennis. Overskridelsen av budsjetter er derimot ikke noe problem for Dennis. "Til gjengjeld har jeg fått en tidløs salong, og jeg har ingen planer om å stenge den i nærmeste fremtid..."
Dennis er opptatt av detaljer. Det gjelder posene, resepsjonsdisken og lampene - de skal matche med det rene, enkle og internasjonale utrykket.

"Men jeg innrømmer...", sier Dennis, "...de sorte, blanke hyllene er ikke veldig praktiske. De krever en støvklut flere ganger om dagen... men slik må det bare være". Så er det også et krav at medarbeideren har på seg full make-up og kler i sort som matcher salongens stil!

Dennis Knudsen frisørsalon

 

Tingene hænger sammen. Således matcher Dennis Knudsens produktlinje salonens indretning. Produkterne er udviklede så miljøvenligt som overhovedet muligt, og Dennis’ mål har således været at samle al sin erfaring i sine produkter. Sidste nye skud på s

Den totale konstruksjon
Interiørdesign selskapet fikk 14 dager til å fremstille de prototypene, Dennis Knudsen ønsket. Det gjaldt både store spesialfremstilte speil med lys og sorte rammer i høyglans, og sorte pumpestoler i formstøpt materiale - stoler som man tidligere ikke hadde sett.

De tre sorte vaskene av typen Aksolut med Shiatsu massage er Dennis Knudsen forøvrig også en av de første i landet som får installert i sin salong. "Dennis ønsket at vi skulle stå for den totale konstruksjonen. Derfor ønsket han også at vi tok hånd om alt fra gulv og vegger til vaskeplasser og behandlingsplasser, samt el- og vvs installasjoner og hele oppbygningen av salongen over begge etasjene - salongens første etasje og kontoret på kjellernivå.", forteller John V. Pedersen fra interiørdesign selskapet, og fastslår oppbygningen av Dennis Knudsen sin salong av vært en både spennende og lærerik utfordring for hans firma.

”Vi er jo også stolte resultatet. Samtidig har det vært et meget positivt og inspirerende å jobbe sammen med en så kreativ personlighet som Dennis Knudsen er."

Når Dennis får spørsmål om han kunne tenkte seg å utvide med flere salonger svarer han umiddelbart nei. "Men dersom noen er interesrert i å åpne f.eks i form av en franchiseløsning, så er åpen for den muligheten; men det er klart det skal skje med respekt for merkevaren".

God vekst i antall kunder
Selv om salongen åpnet mitt i krisen er Dennis Knudsen meget tilfreds, og han har opplevd en god kundeflyt.
"Kundene er typisk folk som ser salongen på vei til og fra jobb, eller mennesker som kommer innom i deres lunsjpause"
. Forteller Dennis Knudsen. Selv om det koster 4000 kroner for å få en behandling av Dennis selv så er prisene faktisk ganske rimelige. "En god idé som andre frisører kan anvende med fordel er å benytte seg av menykart i vinduet, hvor det er en oversikt over prisene. Det gjør at mange mennesker som trodde at prisene var uoppnåelige nå velger å komme inn" 

Selv er han meget fornøyd med salongens stil og uttrykk, og han trives godt i det sort/hvite- og enkle univers. "Faktisk har jeg mange frisører som kikker innom bare for å se. Det synes jeg virkelig er hyggelig; hvis jeg har tid gir jeg dem gjerne rundtur i salongen", sier han med et smil. Menykort-ideen går igjen i salongen, hvor kundene får et menykort med mulighet for å velge i alt fra kaffe og te av forskjellige typer til øl, vin og lekker champagne, samt noe å spise. "Det handler om å gi kundene en opplevelse av behandlingen, samt en følelse av å være spesiell".

Ved vaskeplassene har Dennis laget en vegg med bilder av alle kjendisr han i gjennom tiden har stylet; og det er ikke få! Faktisk er en opplevelse i seg selv å se på bildene av Nicole Kidmann, Paris Hilton, Penelope Cruz, William Dafoe, Fergie - i selskap med Dennis Knudsen selv. Utover de internasjonale kjendiser, styler Dennis også flere danske skuespillere. "Jeg har også den ære av å style Prinsesse Marie".

 

Dennis har skabt en væg med billeder af alle de celebrities, han igennem tiderne har stylet. Dennis har skabt en væg med billeder af alle de celebrities, han igennem tiderne har stylet.

Elsker å være i salongen
Dennis elsker å være i salongen, og ha en kunde eller bare å gå rundt å hilse på folk, og vøre sosial.

"Jeg bruker mye tid på å gå rundt å gi små tips: En leppestift kunden bør prøve, et skjerf som passer får kundens farger frem eller kanskje komme med ett frisyretips",  forteller Dennis. Han ønsker at alle kunder skal gå fra salongen en opplevelse rikere. Det selvsagt ikke kun hår som Dennis Knudsen behandler i sin salong, han legger også make-up og foretar make-overs.

"Det er faktisk overraskende mange mennesker som velger å bruke 7500 kr. på en make-over", forteller Dennis. "Og det er ikke kun kvinner med mange penger, det kan også være fru. Jensen som ønsker seg en make-over i sølvbryllupsgave. I en slik situasjon kreves det jo også mye av meg, for kunden skal jo ha en forrykende opplevelse"

Hver dag er et maraton
Dennis trener nå fysisk opp til et maraton, men han uttrykker også at hverdagen kan sammenlignes med ett maraton. "Det er ikke langt fra suksess til fiasko. Det krever derfor at jeg hele tiden fornyer meg selv, og mitt brand".

Dennis ansatte fornyelig en direktør, for han har erkjent at han ikke selv kan ta seg av alt.
"Det er viktig å omgi seg med mennesker som vet hva de har med å gjøre, slik at jeg kan gjøre det jeg er best til; nemlig å ta meg av kundene, være kreativ og skape".
Da Dennis startet med salongdelen av sin virksomhet for fem år siden hadde han med seg fem ansatte. I dag er det 17 ansatte i virksomheten til å ta seg av salongen, av produktene og kontoret. Nettopp fordi det har gått så bra og at Dennis har vært så synlig, har gjort at han i blant får kjenne litt på janteloven.

"Men så lenge jeg vet at det jeg gjør er i orden, så berører det meg egentlig ikke. Når man er så eksponert som jeg er, så vil det alltid noen som ikke klarer å unne andre sin suksess..."   Og Dennis har betalt prisen. Han har hatt en depresjon, hvor han gikk ned med stress og angst. "Men når man så kommer helskinnet i gjennom det, så blir man bare sterkere. Man forstår at man må ta vare på seg selv, og kjenne på faresignalene. Man lærer ganske enkelt at man ikke skal ta alt like alvorlig."

Dennis har helhetlig hatt utrolig mange jern i ilden. "Når man er i hamsterhjulet, kan man jo ikke la være", smiler han. For tiden bruker han mest tid på å skape en ny full make-up kolleksjon "Ink by Dennis Knudsen" og målet er få den ut i frisørsalongene. "Det er en opplagt måte å skaffe mersalg på. Når kunden er ferdig så kan man avslutte med å legge en lett make-up; maskara og leppestift. På den måten selger man fort for 500 kr. ekstra",  sier han.

Dennis bruker også mye tid i USA, og hans mål er å kunne tilbringe 3-4 måneder om året i Amerika. "Jeg elsker livsstilen", sier Dennis.

Dennis Knudsens frisørsalon

 

Se flere produktnyheter, eller les om frisørshow eller styling her!

Annonse

Nyeste produkter se flere produktnyheter

Ny startpakke til salongen fra Pickedout Concept

Ny startpakke til salongen fra Pickedout Concept

Produktene inngår i en aktuell startpakke fra Pickedout. Startpakken og sortimentet varierer etter sesong og etterspørsel.
Velkommen til Cutrins nye fargeverden - Aurora

Velkommen til Cutrins nye fargeverden - Aurora

Cutrin Norge er stolte av å lansere sin nye stolthet AURORA, som består av et komplett fargehus av permanente farger.
Special 1 - Hair & Bodyshampo fra Cutrin

Special 1 - Hair & Bodyshampo fra Cutrin

Cutrin lanserer en ny spennende sulfatfri shampo som er rensende, pleiende og som tilfører fuktighet til hud og hår. Den kan kjøper for 129,- og kommer på 250 ml flasker.
ghd presenterer gold styler

ghd presenterer gold styler

ghd presenterer den nye ghd gold®, den profesjonelle styleren som gir et rettere, glattere og sunnere hår, med teknologi som sikrer den ultimate prestasjon.
TIGI SMOOTH MOVER – nå hos HeadBrands

TIGI SMOOTH MOVER – nå hos HeadBrands

TIGIs nye Smooth Mover er en luksuriøs barberingskrem med olier som hjelper barberbladets bevegelse for en smidigere barbering uten å irritere huden.

Annonse

Nyeste show se flere frisørshow

CPHFW18 - Cim Mahony Studio stylet hår til Cecilie Bahnsen

CPHFW18 - Cim Mahony Studio stylet hår til Cecilie Bahnsen

Cim Mahony Studio, sammen med L'Oréal Professionnel, stylet naturlig og ungdommeligt hår til Cecilie Bahnsens visning på Copenhagen Fashion Week.
Trendrapport fra Oslo Runway 2018

Trendrapport fra Oslo Runway 2018

Oslo Runway 2018 viste romantiske krøller, naturlig fall, oppsatt hår i knuter. Kreativiteten kom tydeligst frem gjennom fletter, dyser og vifter.
Sebastian Professional x Designers Remix AW18

Sebastian Professional x Designers Remix AW18

Årets mest trendy uker er i gang! Hair Magazine var på plass når Sebastian Professional stylet hår til Designers Remix's AW18-visning under Copenhagen Fashion Week.
L'Oréal Professionnel lanserte naturlige nyheter i Paris

L'Oréal Professionnel lanserte naturlige nyheter i Paris

Stilikoner, Instagramvennlige drinker og innovative lanseringer stod på agendaen når L'Oréal Professionnel inviterte til presseevent på den trendy klubben Les Bains i Paris.
Bli med Goldwell og KMS til Global Zoom 2018 i Toronto!

Bli med Goldwell og KMS til Global Zoom 2018 i Toronto!

Bli med Goldwell og KMS til Global Zoom '18 i Toronto i Canada! Opplev Color Zoom Live Challenge, Business Sessions, The Gala Show og Global Zoom festene.

Annonse

Frisyrekolleksjoner se flere frisyrekolleksjoner

Annonse

Frisørportretter se flere frisørportretter

Diana Jakobsen

Diana Jakobsen

Det er ingen av de tidligere dukkene til Diana Jakobsen som har hår den dag i dag. Som ung klippet hun det av etter at det var stylet ferdig. Så tok hun fatt i garnet og limte på nytt hår, og slik fortsatte leken. Les om verdensproblemer og tankestrømmer, helt uten filter.
Helene Tjønntveit

Helene Tjønntveit

Hun har ønsket å bli frisør så lenge hun selv kan huske, og allerede da hun var 10 år gammel fikk hun lov til å klippe pappa. Helen Tjønntveit vant Trend Vision i Norge og roser sine gode kollegaer. Les mer om henne her:

Annonse

Nyeste videoer se flere videoer

De første hårfønerne i salongene

De første hårfønerne i salongene

Det har skjedd mye med utstyret i frisørsalongene siden de første tørkehjelmene på 1920-tallet flyttet inn og ble en fast bestanddel i salongens inventar. I denne videoen kan du se hvordan de så ut den gang.
Björn Axén - How to get the look - Pink waves

Björn Axén - How to get the look - Pink waves

Björn Axén viser lekre festfrisyrer, hvor du kan lære og lage elegante frisyrer på deg eller dine kunder. Se hvordan du lager disse 30-tallsinspirerte bølgene!
Pulp Riot - Paint by numbers

Pulp Riot - Paint by numbers

Pulp Riot har eksplodert på sosiale medier og på veldig kort tid fått over en halv million tilhengere på Instagram. Sjekk ut hvorfor her!
Björn Axén - How to get the look - Romantisk oppsetning

Björn Axén - How to get the look - Romantisk oppsetning

Björn Axén viser deg hvordan du kan lage elegante frisyrer på deg selv eller dine kunder. Se videoen og lær hvordan du lager denne romantiske oppsetningen!
Hair Magazine deltok på Salon International 2017

Hair Magazine deltok på Salon International 2017

Hair Magazine var på plass ved dette års Salon International. Se en liten video fra messen her.